stay healthy

By | 11:29 2 comments
Więc od jakiegoś czasu postanowiłam sobie, że zacznę uważać na to co jem, patrzeć na produkty, które kupuję, czytać składy, stosować zamienniki w mojej diecie na zdrowsze. Zamieniłam białe pieczywo na pełnoziarniste, słodkości na owoce, lody na mus z mrożonych owoców, ziemniaki na przeróżne kasze, słone przekąski na warzywa. Również ograniczyłam sól i cukier.




Zaczęłam również pić dużo wody, a raczej zmusiłam się do tego, bo z natury bardzo rzadko jestem spragniona. Nigdy nie czuje potrzeby napicia się i czasem trudno jest zmuszać się do picia. Minusem u mnie jest to, że kocham to co słodkie. Mogłabym żywić się tylko tym i nie narzekałabym wcale. Całkowicie nie potrafiłam zrezygnować z mojej przyjemności, więc zdecydowałam, że jeden dzień w tygodniu pozwolę sobie na odrobinę wolności. Na co dzień ratuję się owocami, ale uważam, że raz na jakiś czas można pozwolić sobie na coś smacznego, nie przejmując się kaloriami. Plusami takim małych zmian to różnica w mojej cerze i wyglądzie. Cera się poprawiła, włosy zaczęły szybciej rosnąć i bardziej lśnić,a moja sylwetka się wyszczupliła. Ważne jest też również żeby ćwiczyć, ruszać się. Nie chodzi tutaj o to by dzień w dzień ćwiczyć godzinami, bo nie sądzę by ktoś tak wytrzymał z minimum przejść na taki wysiłek. Lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzić sobie plan w tygodniu, że zacznie się ćwiczyć w wybrane dni i od nich zacząć. Z czasem można sobie podnosić poprzeczkę. Ćwiczyć można na różne sposoby, basen, dłuższy spacer, rower, bieganie i wiele innych alternatyw. Całe zamieszanie w konieczności ruchu polega na twoim metabolizmie. Ruch pozwala na przyspieszenie go, czyli twój organizm zacznie "lepiej pracować" ujmując to w skrócie. Oczywiście nie jestem tutaj żadnym dietetykiem, ani nic z tych rzeczy. Po prostu chcę wam pokazać jak ja zmieniłam swoje życie w małym procencie na zdrowsze i jakie zmiany za tym poszły. To jest parę z wielu przykładów jak można zostać zdrowszym niż dotychczas.





 Mam nadzieję, że komuś post choć w małym stopniu pomógł i dowiedział się czegoś nowego. Wszystkiego nie wypisałam, bo na pewno o czymś zapomniałam. Jeśli wam się podoba wpis, mże zrobię drugą taką część.
kocham, Alex xxx
Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. Ja też ostatnio zaczęłam zdrowe odżywianie, super sprawa!
    PS - Startuje w castingu na ambasadorkę DDOB, zagłosujesz na mnie?
    http://ddob.com/blogbook/id/14437/czego-nie-robic-na-randce-z-sewerynem-ivamoche

    OdpowiedzUsuń